Mağazadan alınan ürün iade hakkı var mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Bir ürün hangi şartlarda iade edilir?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Hangi durumlarda iade olmaz?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız eşdeğer bir ürünü teslim ederek ve uğradığı zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı sözleşmeden cayma hakkını kullanırsa, hakim, koşullar bunu haklı kılmadığı takdirde, satılan malın onarılmasına veya satın alma bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
İade kabul etmemek yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işyerlerinde görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanımamaktadır. Mağazalar, yasal olarak, herhangi bir sebep göstermeden satılan malları geri almakla yükümlü değildir.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
İade edilemeyen ürünler nelerdir? İç çamaşırı ve mayo, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, kulaklık, kulak içi kulaklık ve diş fırçası, tıraş bıçağı ve tıraş makinesi gibi diğer kişisel bakım ürünleri.
Hangi ürünler geri iade edilemez?
CEVAP: Tüketicinin, tüketicinin ihtiyaç ve gereksinimlerine göre özel olarak üretilen ürünler için daha sonra cayma/iade hakkı yoktur. Kişiselleştirilmiş ürünün tüketicinin isteklerine göre üretilmemiş olması ve ürünün arızalı çıkması durumunda bu konuda bir istisna geçerlidir.
Mağaza iade süresi kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Mağazanın iade almama hakkı var mı?
Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme almak zorunda değildir.
Hangi suçlular iade edilir?
Madde metninden anlaşılacağı üzere iadeye konu suçlar şunlardır: Soruşturma veya kovuşturma aşamasında olan suçlar, azami bir yıl veya daha fazla hapis cezasını gerektiren suçlardır.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.
Memnun kalmadığım bir ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünü iade etmek için iade sebebinizi belirten bir talep ve orijinal faturayı (elinizde bulunan tüm kopyaları) göndermeniz gerekmektedir. Ürün seçimi sırasında uyumsuzluk sorunu yaşanabilecek ürünler için sipariş vermeden önce uyumluluk konusunda teknik destek almanız önemlidir.
Eve mağazadan alınan ürün iade edilir mi?
Eve Mağazacılık internet sitesi veya mobil uygulaması üzerinden satın aldığınız ürünleri, burada sıralanan kurallara uyarak, teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkınız kapsamında iade edebilirsiniz.
Açılmış bir ürün iade edilir mi?
Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.